piątek, 21 stycznia 2011

BP sucks!




Po katastrofie ekologicznej w Zatoce Meksykańskiej zaczęło się pospolite ruszenie grafików i amatorów grafiki. Każdy chciał na swój sposób skomentować to wydarzenie i wyrazić swą niechęć do odpowiedzialnej za ten cały syf marki BP, nie oparłam się temu i ja. Zmajstrowałam dwa plakaty, które tu oto zamieszczam. Pierwszy z nich nie powstałby gdyby nie Marysia, moja nieodzowna sąsiadka-modelka.
Plakat Fish in Oil brał udział w przedsięwzięciu The Great Oil Leak - wyselekcjonowane plakaty rożnych projektantów były eksponowane na wystawach i stronie internetowej, a dochód z ich sprzedaży został przeznaczony na wsparcie rybaków, którzy w wyniku skażenia stracili swoje źródło utrzymania.

czwartek, 20 stycznia 2011

ilustrował Bohdan Butenko









Jesienią, po powrocie z wakacji, w Pracowni czekało na mnie przyjemne zadanie zaprojektowania wystawy Bohdana Butenki, która miała mieć miejsce w Ratuszu Staromiejskim w ramach Bałtyckich Spotkań Ilustratorów. Zleceniodawcą projektu było Nadbałtyckie Centrum Kultury. Pierwszy raz projektowałam wystawę i sprawiło mi to wielka frajdę, zwłaszcza, że to wystawa nie byle jaka, tylko mistrza Butenki - postaci, której książki i ilustracje towarzyszyły mi przez całe dzieciństwo. Prócz wystawy powstał również projekt mini-katalogu oraz cała identyfikacja 5. Bałtyckich Spotkań Ilustratorów.

środa, 12 stycznia 2011

Good 50x70








Trzy moje plakaty, które znalazły się w finale Good 50x70. Jest to fantastyczna inicjatywa w wyniku której graficy z całego świata projektują rokrocznie plakaty na zadane tematy społeczne, wszystkich zainteresowanych zapraszam na stronę www.good50x70.org. Do jednego z briefów z 2010 roku - "The uncertainty of the cure (Migrants healthcare)" - zaprojektowałam plakat "Health care is a human* right". W 2009 roku powstały natomiast plakaty: "Your money or your life" oraz "Close Guantanamo Bay". Fotografie z ulic Mediolanu: Michał Golański.

niedziela, 9 stycznia 2011

Woman against war



Taki mój, kobiecy, manifest antywojenny. Jako, że sama dzieci nie posiadam, to do fotografii wypożyczyłam - swoje tyły pokazuje nam dzielnie Ula, a trzyma ją supermama Gosia. Plakat zawisł min. na Marmara University 1st International Invitational Poster Biennial w Stambule. Tu trochę o wystawie: http://www.posterpage.ch/exhib/ex269ist/ex269ist.htm

Kohabitanci



To plakat, który zrobiłam na wystawę Coexistence organizowaną przez Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie. Mam do niego straszny sentyment, gdyż powstawał karkołomnie, w warunkach ciasnego pokoiku hotelu asystenckiego w Gdańsku-Brzeźnie - naciskałam samowyzwalacz aparatu, po czym szybko wskakiwałam na kanapę, na której stał już Piotr w jednej nogawce spodni, chwila na złapanie równowagi, uspokojenie bujającego się materaca i... pstryk. Plakat powstały w domowych pieleszach miał swoje międzynarodowe 5 minut - był wystawiany min. w Trnavie i w Seulu.

sobota, 8 stycznia 2011

60 lat ONZ







Plakat, który zaprojektowałam jeszcze w trakcie studiów, a który był moim pierwszym międzynarodowym sukcesem. Praca, która wygrała w konkursie zorganizowanym przez polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i miała na celu uczczenie 60 rocznicy powstania Organizacji Narodów Zjednoczonych, została opublikowana na wielu nośnikach (od znaczków, przez kalendarze po billboardy) w różnych częściach świata. Na zdjęciach seria polskich znaczków i koperta okolicznościowa oraz fotografie ze stolicy Angoli - Luandy, które otrzymałam dzięki uprzejmości ówczesnego Ambasadora Polski w tym regionie - Eugeniusza Rzewuskiego.

Zwodnica




Dwa z kilku projektów plakatów do sztuki "Zwodnica" jakie zaprojektowałam w studiu Pracownia na zlecenie Teatru Wybrzeże. Plakat z zakonnicą, który został wybrany przez klienta i opublikowany, prócz pojawienia się na ulicach Trójmiasta miał okazję zawitać również na 22. Biennale Plakatu w Warszawie, 14. Salonie Plakatu Polskiego i dostać się do finału 2nd Chicago Poster Biennial.

czwartek, 6 stycznia 2011

Gdynia Design Days















W 2008 roku stanęliśmy w studiu Pracownia do konkursu na oprawę graficzną pierwszego festiwalu Gdynia Design Days. Jako motyw przewodni całego festiwalu zaproponowałam temat, który wymyśliłam na zajęcia ze studentami i który od paru lat na tych zajęciach się fantastyczne sprawdzał - Drugie życie przedmiotu (realizacje studenckie można zobaczyć na stronie www.warsztatdizajnu.pl, lub na stronie facebookowej pracowni). Pomyślałam, że "ożywianie" przedmiotów, nadawanie im nowych znaczeń, dobrze pasuje do charakteru festiwalu. W ramach naszego projektu wstępnego powstał również znak, zaprojektowany przez Rafała Szczawińskiego - modułowy znak oparty na 3 kolorowych kontenerach (częścią festiwalu była wystawa w kontenerach, poza tym Gdynia to miasto portowe, w którym kontenery są widokiem powszechnym). Konkurs na oprawę graficzną wygraliśmy, ale niestety bez przez nas zaproponowanego znaku. Musieliśmy trochę nagiąć się do znaku zastanego, ale i tak myślę, że identyfikacja wyszła dobrze. Fotografie z festiwalu - Mirek Węsiora.

środa, 5 stycznia 2011

Gdańsk 2010/2016



W ramach wspierania dążeń Gdańska do otrzymania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 powstała ponad rok temu karta noworoczna. To był mój pierwszy projekt dla tego klienta, zrobiłam go w studiu Pracownia, wkrótce opublikuję kolejne, między innymi projekt Aplikacji Gdańsk ESK 2016.

Agora







Broszura korporacyjna prezentująca spółkę Agora. Projekt dość stary, ale jego prostota i dobór fotografii powodują, że darzę go dużym sentymentem. Projekt powstał w ramach pracy w studiu Pracownia.

wtorek, 4 stycznia 2011

Plakaty dyplomowe










Jest okazja żeby pokazać cały zestaw plakatów jaki zrobiłam jako pracę dyplomową na Wydziale Malarstwa i Grafiki gdańskiej ASP w 2007. Plakat Corporate Abuse zdobył Złoty Debiut im. Henryka Tomaszewskiego na 21. Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie. Plakat Food rights również zawisł w sali wystawowej warszawskiego Muzeum Plakatu. Global Warming i Stop violence against women zostały docenione w Meksyku - pierwszy z nich brał udział w wystawie Diseñadores por la tierra oraz w ekspozycji 10 Bienal Internacional del Cartel en México, drugi natomiast, w wyniku konkursu zorganizowanego przez Collectivo Aliados, został wybrany przez meksykańskie Amnesty International do dystrybucji w ich regionie. I jeszcze informacja do ostatniego z plakatów - pod kodem kreskowym widnieje hasło: Free trade isn't fair trade.

poniedziałek, 3 stycznia 2011