piątek, 2 listopada 2012

Instytut Kultury Miejskiej - identyfikacja wizualna











Jakiś czas temu rozpoczęła się moja praca przy identyfikacji powstałego w Gdańsku Instytutu Kultury Miejskiej. Jak sama nazwa sugeruje celem instytutu jest zwiększenie roli kultury w życiu miasta.
Na powyższych zdjęciach można zobaczyć znak Instytutu, druki akcydensowe (koperty, wizytówki, papiery firmowe, teczki), przykładowy banner, oznakowanie fasady budynku oraz roll-upy (fotografia z pieskiem – Wasilkowscy, fotografia z festiwalu Narracje – M. Andrysiak).
Począwszy od projektu znaku założenia identyfikacji były minimalistyczne. Instytut organizuje wiele wydarzeń kulturalnych, z których każde ma swoją własną oprawę graficzną (np. Monumental Art), w związku z tym znak samego Instytutu miał być maksymalnie prosty, uniwersalny, czytelny i miał być zbudowany jedynie z logotypu. Podążając dalej w tym kierunku postanowiłam resztę identyfikacji oprzeć również na podobnej prostocie, żeby nie powiedzieć zgrzebności. Papiery listowe i koperty są wykonane z papieru ekologicznego, teczka to opakowaniowy karton z recyclingu użyty nieco na opak - jego szara, na ogół skrzętnie ukrywana powierzchnia jest w tym wypadku wyeksponowana na zewnątrz teczki, natomiast wewnętrzna, gładka strona, zadrukowana na żółto stanowi środek, co daje bardzo ciekawy kontrast i element zaskoczenia. Wizytówki wydrukowane na tekturze introligatorskiej są wspólne dla wszystkich pracowników Instytutu, indywidualizuje się je poprzez użycie pieczątki czy dopisanie ręcznie danych konkretnej osoby.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz